پله پله تا انسانیت

اصول زندگی و کار

پله پله تا انسانیت

اصول زندگی و کار

برای رسیدن به هدف غائی، نیاز به اصولی است که البته ابزار این اصول به تعداد انسانها تعدد دارد.
اخلاق مداری اصولی دارد و صرفا به ناراحتی و خوشحالی مخاطب بستگی ندارد، در مسیر انسانیت و بزرگمنشی رعایت مواردی چون شناخت انسانیت، کنترل خشم، مدیریت استرس، مدیریت زمان، شناخت روشهای تصمیم گیری، شناخت روش های حل مسئله،شناخت تیپ های شخصیتی، شناخت گستره ی استعدادهای شخصی، شناخت انگیزه های شخصی، شناخت خود و در نهایت کنترل و تمرین و پالایش عملکرد در ادوار مختلف ضروری است.
پس از روتین شدنِ فرآیندِ شناخت و عمل به آن، این انسان آماده و حاصلخیز برای هر نوع بذرِ زندگی و برداشتِ مثبتِ آن میشود.

لطفی به نام کرونا

شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۳۵ ب.ظ

سلام.

ویروسی به نام کرونا؟

چندین دهه بود نام موجودی به این کوچکی این گونه بر زبانها جاری نبود!

آیا عظمت در بزرگی است؟

با توجه به وضعیتِ پیش آمده ی این روزها (تاریخ امروز 10 اسفند 98، Feb29 2020) انگار عظمت نه تنها در بزرگی و کوچکی نیست، بلکه در عدم شناخت است!

خداوند تا ابد پابرجاست، نه از جایی آمده و نه به جایی میرود! نه زاده شده و نه میمیرد! فکر کردن به پیچیدگیهای وجودیه او مجنونت میکند!
 

خداوند تا ابد ناشناخته میماند، تا عظمتش تا ابد حفظ شود! اما هرموجود دیگری تا ابد رازش فاش خواهد شد، و هیچ عظمتی غیر از خدا پابرجا نخواهد بود!

 

ترس خوب است، اما ترساندنهای بی مورد نه! خودمان را نسبت به چیزی که  راه پیشگیری اش را تا حدودی میدانیم نترسانیم، که این حرکت باعث ضعفِ سیستم بدنی میشود و بطور منطقی بدن را در برابر هر نوع حمله ای سست میکند.

بیاییم پر انرژی و شاد باشیم و با شادی از خود نیز مراقبت کنیم (خود را نترسانیم اما کلا به درِ بیخیالی هم نزنیم). 

توکل از بهترین و پر انرژی ترین احساساتِ دنیاست، بیایید عمیقا توکل کنیم و با ایمان به اینکه هیچ عملی در دنیا بی حکمت نیست، به تلاش های خود ارزش ببخشیم و ارزشها را ارج نهیم. (زندگی پر حکمت است، و همه ی عوامل در دنیایی که درآن منطق جاری است، کاملا منطقی رخ میدهد، منتظر معجزه نمانیم، معجزه منو شماییم).

همین داستانِ موجودِ کوچک، گروهی از انسانها را به دیاری ابدی دعوت میکند و در همین هنگام جرقه های امیدبخشی در سرِ برخی از فرزندان، همسایگان، دوستان و  آشنایان ندا میدهد و ایده ای نوین خلق میشود، درجایی دیگر، همین موجودِ کوچک باعثِ مشهور شدنِ عده ای میشود (از طریق استنداپ کمدی، یا از طریق کشف واکسن، یا از طریق مبتلا شدن و خوب شدن یا از طریق ساختنِ نوعی موسیقی خاص مختصِ این روزها و بطور کلی از هر طریقی که منطق در آن جاری باشد و منطقی است که زندگی را همان گونه که هست ببینیم، همانطور که برخی مواقع در بزمی شبانه تمامِ شادیِ آن بزم را سیستموار در نظر میگیریم و خودِ خودخوانده را همه ی آن بزم نمیبینیم.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی